Leva cev tunela „Straževica“ na obilaznici oko Beograda probijena je jutros oko 10 sati.
Tunel „Straževica“ probijen je u prisustvu ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, gradonačelnika Beograda Zorana Radojičića, direktora „Puteva Srbije“ Zorana Drobnjaka i generalnog direktora kineske kompanije „Pauer Čajna“ Jang Boa.
Mihajlovićeva je izjavila da je tunel „Straževica“ simbol pobede dobra nad zlom, podsetivši da su tokom NATO bombardovanja prve i najteže bombe pale na „Straževicu“, ali da nisu uspele da je probiju.
„‘Straževica’ je pokazala da je otporna na sve sukobe i ratove, kao i da kada radite dobre i kvalitetne stvari za svoj narod, ne možete da ne uspete. I dok se desna cev gradila 20 godina, obećavam vam da sa ovom cevi neće biti tako i da će tunel biti završen 2021. godine“, rekla je ministarka.
Podsetila i da je Beograd jedina prestonica u Evropi koja nema obilaznicu.
„Završetkom obilaznice tranzit će ići efikasnije, a građanima ćemo obezbediti kvalitetniji život. Deonica od Ostružnice do Bubanj Potoka biće gotova 2022. godine, čime ćemo dodatno rasteretiti saobraćaj u gradu. Hvala kineskoj i azerbejdžanskoj vladi, kompanijama i svim radnicima što se projekat realizuje u dogovorenoj dinamici i rokovima“, rekla je Mihajlovićeva.
Zoran Radojičić rekao je da je Srbija u velikom talasu infrastrukturnih projekata, te da i grad Beograd realizuje puno značajnih projekata.
„Obilaznica je jedan od tih izuzetno značajnih projekata. Izgradnja je počela 1992. godine, a prva faza urađena je posle 20 godina. Značaj za Beograd je jasan i ogroman. Sav tranzitni saobraćaj će se pomeriti iz gradskog jezgra, pa će i gradski saobraćaj bolje funkcionisati, biće manje zagađenja, a vožnja bezbednija. I ekonomski aspekt nije ništa manje važan“, rekao je Radojičić.
Jang Bo izjavio je da je ovo ključan projekat saradnje dve države, deo inicijative „Pojas i put“, projekta koji potvrđuje naše čelično prijateljstvo.
„Probijanje tunela koje je izvedeno 225 dana pre roka je veliki uspeh za ‘Pauer Čajnu’. Hvala Vladi Srbije i resornom ministarstvu na podršci. ‘Pauer Čajna’ će nastojati da svojim trudom i radom uspešno završi izgradnju obilaznice, a odličnim rezultatima opravdaćemo ukazano poverenje, brigu i ljubav. I ubuduće ćemo podržavati razvoj srpske privrede i ekonomije“, rekao je Jang.
Zoran Drobnjak je poručio da je obilaznica oko Beograda duga 47 kilometra i da se trenutno radi deonica od Ostružnice do Bubanj potoka, u dužini od 20 kilometra.
„Na ovoj deonici imamo tri sektora: Ostružnica–Orlovača, Orlovača – tunel ‘Straževica’ i treći od ‘Straževice’ do Bubanj potoka. U pitanju su komplikovani i zahtevni radovi koji se izvode po posebnim procedurama i tehnologiji. Nakon 30 godina dobićemo obilaznicu oko Beograda, zahvaljujući pomoći i podršci Vlade Srbije“, zaključio je Drobnjak.