LepotaSve vesti

Ko kaže da trudnice ne smeju da vežbaju?

Vežbe za trudnice su tema o kojoj treba pričati. Određen broj trudnica ima osećaj da će fizički povrediti sebe i bebu ukoliko dođe do blažeg fizičkog napora. Ako je vežbanje je umereno, može samo imati pozitivne efekte. Naravno, uvek je preporučljiva konsultacija sa lekarom i ako se već odlučite da vežbate radite ono što vam najviše prija.

Fizička aktivnost u toku trudnoće donosi vam mnoge prednosti i u mnogim slučajevima olakšava porođaj. Bez obzira da li ste pre trudnoće bile aktivne upustite se u ovu avanturu, a vežbe koje su pred vama su bezbedne i preporučene od strane stručnjaka.

Vežbe disanja

Vežbe disanja za trudnice su nešto što se podrazumeva bez obzira da li radite vežbe kod kuće ili u nekom sportskom objektu.  Ove vežbe vas pripremaju za porođaj i kontrakcije koje će nastupiti.  Izvode se što više mogu, odnosno što više možete da izdržite. Kako bi vaš udisaj i izdisaj bili pravilni, potrebno je da ležite, sa savijenim kolenima i uzglavljem od 45 stepeni. Možete biti u u sedećem položaju. Udisaj je na nos, izdisaj je na usta, polako i u pravilnim razmacima.

Plivanje u toku trudnoće

Plivanje je interesantna i opuštajuća vežba za trudnice, a dok plivate osećaj pokretljivosti i lakoće je nezamenljiv. Kao i sve ostale vežbe za kardiovaskularne organe, plivanje u trudnoći pomaže lakše disanje, a organizam lakše resorbuje kiseonika, što je izuzetno važno  za mamu i bebu. Plivanje u trudnoći pospešuje cirkulaciju, povećava jačinu i elestičnost mišića. Vežbe u trudnoći takođe će pomoći kod smanjenja otoka nogu i sprečiti pojavu proširenih vena.

trudnica plivanje zdravlje

Vežbe joge

Joga vežbe za trudnice se uvek preporučuju, i to sa razlogom. Osim što smiruju um i stanje duha dovode u ravnotežu, one istovremeno pomažu prilikom istezanja svih mišića. Joga je odlična za kombinovanje sa aerobikom i pilatesom koji uključuje loptu kao rekvizit.

Kegelove vežbe

Kegelove vežbe za trudnice se preporučuje ne samo dok ste u drugom  stanju, već i tokom devojačkog perioda. Dobile su naziv po doktoru koji ih je smislio kako bi se ojačali svi mišići genitalno-urinarnog trakta. Kegelove vežbe su jednostavne i usmerene na sledeće: dok mokrite ili pak sedate, stegnite karlične mišiće najviše do 5 sekundi. Nakon toga, popustite i ponovite par puta. Preporučuju se jer smanjuju pojavu hemoroida. Jednostavne su a prilično efikasne.

Nije glupo: Neugodna pitanja koja ste uvek htele da postavite vašem ginekologu

Vežbe prsti – peta

Ova vežba je veoma jednostavna možete je raditi svuda! Ispravite se i postavite ruke na kukove. Podižite se na prste, potom na petu, ali polako, vodeći računa da ne izgubite balans. Ukoliko budete imali problema sa balansom, pridržavajte se jednom rukom za zid. Vežbu izvodite polako, i obavezno zadržite položaj na prstima 1-2 sekunde.

trudnice vezbe lepota zdravlje

Trudnoća je potpuno novi period u kojem je razumljivo zašto su buduće mame osetljive kada je u pitanju raspoloženje, imaju nedoumice i pitanja za koje postoje rešenja. Potrebno ih je samo ohrabriti i neopterećivati problemima kako bi bile opuštene i samo mislile na dobrobit bebe.

Foto:Guliveg/Getty

 

Comment here