Postoje izvesni problemi sa kojima se svaki automobil susreće, bio on dizelaš ili benzinac. Kada su u pitanju dizelaši, navodi se da oni manje troše, da ne koštaju mnogo, ali svakako da servisiranje istiskuje mnogo više novca nego benzinci. Najčešći uzrok problema su nerodovna promena ulja i filtera, kao i često i preterano pritiskanje gasa. Takođe, mnogi navode da se servisiranje dizelaša mora raditi kada se pređe oko 100 000 kilometra. Sve dok dizelaš ne pravi probleme, a još pri tome malo troši nije vreme za prodaju i retki se odlučuju na prodaju. Kad nastupe prvi problemi, popravci i servisi, mnogi se tada odluče na prodaju. Bez obzira na to, većina kupaca razmišlja o kupovini baš te kategorije vozila, jer smatraju da će tako puno uštedeti.
Kada su u pitanju problemi dizelaša, oni su brojni i razni, ali u ovom tekstu će biti reči samo o problemima sa DPF filterom, kao i sa turbinom motora.
Kako prepoznati problem sa DPF filterom?
Današnji automobili poseduju sisteme koji vode računa o svim parametrima rada samog vozila, pa tako i o radu DPF filtera. Ovaj filter poseduje na sebi šest senzora i zahvaljujući njima, centralni računar automobila prepoznaje samo stanje u filteru, tako što meri pritisak u komorama ispred i iza filtera, kao i nivo čađi i pepela u sistemu.
Kada se poveća nivo čađi i kada na taj način filter dođe u kritičnu zonu, računar signalizira vozaču da je potrebno izvršiti regeneraciju. Postoje dva načina vršenja regeneracije. Prvi je da vozač automobila započne dužu vožnju pri većoj brzini, a drugi DPF čišćenje u servisu jer je svakako jeftinije nego kupiti nov filter. Prilikom čišćenja filtera u servisu, vrlo je važno da se očisti na pravi način, i to upotrebom odgovarajućih sredstava, jer u suprotnom može biti trajno uništen.
Turbina motora
Moderniji automobili poseduju turbinu koja je veoma važna jer zahvaljujući njoj automobil lakše „diše“. Međutim, svakako da postoje određeni problemi koji se javljaju kada je u pitanju ovaj motor, a to su; pojavljivanje dima, gubitak snage motora, itd. Do toga dolazi zbog više razloga, kao što su: ulje (podmazivanje), strana tela i povećan pritisak. U slučaju kvara, potrebno je izvršiti reparaciju, tačnije remont, i to što je pre moguće. Naime, turbina kao bilo šta drugo se neće popraviti sama, a što duže odlažete rešavanje ovog problema, on će postojati sve gori, a samim tim, i dosta skuplji kada se kasno odlučite za servis turbine. Svakako da je potrebno proveriti cenu turbo servisa za vaš automobil, pre nego što zakažete remont turbine ili pregled. Pored kompletnog turbo servisa, mnogi preporučuju da se odradi i servis ostalih delova motora jer bi se na taj način otkrio uzrok oštećenja turbine, jer se na taj način čuva turbina od budućih kvarova.
Kada je u pitanju cena turbo servisa, ona se kreće od 200 do 350 evra, dok je raspon cena za teretni program od 200 do 400 evra. Međutim, to su samo okvirni rasponi koji najviše zavise od stepena kvara turbine, a tačna cena se može utvrditi tek nakon defektaže, tačnije nakon dolaska u servis ili slanja pokvarene turbine poštom. U slučaju ovog drugog načina, klijent mora da uračuna i troškove skidanja i montiranja turbine koji se obavljaju u nekom drugom servisu, kao i troškove poštarine.