Probijanju tunela su prisustvovali su ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, direktor „RŽD Internešnl“ u Srbiji Mansurbek Sultanov, kao i predstavnici ambasade Rusije u Beogradu.
Leva tunelska cev duga je 1.156 metara, a tunel „Čortanovci“ obuhvata dve tunelske cevi, sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2.242 metra.
Mihajlovićeva je istakla da se radi o najtežoj deonici na železničkim gradilištima u ovom delu Evrope, koje je radilo i u vreme epidemije koronavirusa, a i danas radi u tri smene.
„Veliki dan za srpsku železnicu. Ovo je primer dobrog gradilišta i poslovanja najboljih svetskih kompanija i ponosna sam što zajedno sa njima rade i naše kompanije i što naši radnici mogu da uče i stiču iskustva za nove projekte. Na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovaćemo 30 minuta“, rekla je ministarka.
Mihajlovićeva je dodala i da će na jesen početi izgradnja treće deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice.
„Vlada Srbije obezbedila je sve potrebno za nastavak gradnje – garancije, novac, projekte. U Srbiji se svaki dan gradi – stotine izgrađenih kilometara auto-puteva, brza pruga, grade se novi kilometri puteva. I ako želimo da naši građani ostanu da žive u Srbiji, moramo tako i da nastavimo“, rekla je ona.
Direktor ruske kompanije „RŽD internešenel“ za Srbiju, Mansurbek Sultanov, zahvalio je Vladi Srbije i potpredsednici Mihajlović na velikoj podršci u realizaciji ovog projekta.
„Veoma važan dan za nas. Ova pruga ostaće na stotine godina budućim generacijama. Radovi se izvode i pre roka i verujem da ćemo se u najbližoj budućnosti voziti brzim vozom“, rekao je Sultanov.
Desna tunelska cev, duga 1.086 metara, probijena je 3. aprila, tokom vanrednog stanja u Srbiji.
Tunel i vijadukt „Čortanovci“, koji se grade u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte, jedan su od najvećih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.
Radove na izgradnji nove pruge za velike brzine Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“, izvodi ruska kompanija „RŽD Internešnl“.
Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ počela je 11. avgusta 2017. godine, vrednost projekta je 337,6 miliona dolara, a finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.