Sve češće se na portalima mogu pročitati vesti o zapaljenim automobilima na putu. Ovi strašni događaji nekada su bili retkost, a danas su sve češća pojava. Na žalost, neki od njih se završe i tragično po putnike. Najčešći razlog zbog kojih dolazi do ovoga je zapušen dpf filter na dizel automobilu. S obzirom na to da je cena čišćenja dpf filtera mnogo manja nego kupovina novog automobilia, ili popravka delova koji se kvare zbog njegove zapušenosti, trebalo bi da se uvede kao obavezan deo servisiranja svih dizelaša.
Dpf filter je deo izduvnog sistema svih dizel automobila. On služi da spreči emitovanje svih čestica i gasova koji nastaju u toku rada dizelaša. Dpf filter se sastoji od metalnog okvira i keramičkog saća. Upravo je ovo saće komponenta filtera koja zadržava svu prljavštinu i ne dozvoljava joj da ode u atmosferu. Kada se dpf filter isprlja on uzrokuje mnoge probleme na kolima, a na kraju, ukoliko se svi znaci ignorišu, i do požara na autu u toku vožnje.
Koje još probleme uzrokuje prljav dpf filter?
Zaprljan dpf filter utiče direktno na rad motora i na njegovu snagu. Kada je dpf filter prljav, auto u toku vožnje ne može da postigne više od 2800 obrtaja, a to se posebno primećuje u vožnji na uzbrdicama, pogotovo na gradskim uzbrdicama. Zaprljan dpf filter zatim stvara probleme sa katalizatorom, egr ventilom i na kraju dovodi do kvara na turbini. Svi znaju da je za kupovinu polovne turbine potrebno izdvojiti i do hiljadu evra, a za novu i po par hiljada, pa uzimajući u obzir to ispostavlja se da je cena čišćenja dpf filtera prava sitnica u odnosu na popravku svih problema koje može da uzrokuje.
Treba napomenuti da se na tehničkom pregledu meri zapušenost ovog filtera i da se zbog toga često ne može registrovati auto. Tek kada se to dogodi mnogi vlasnici dizelaša se raspituju koja je cena čišćenja dpf filtera i gde se to može uraditi?
Dva načina čišćenja dpf filtera
Čišćenje dpf filtera se odvija u posebnim servisima koji za to imaju odgovarajuću opremu. Dakle, ne može se odraditi u bilo kojoj automehaničarskoj radionici. U nekim servisima čišćenje dpf filtera se odvija tako što se iseče metalni okvir i iz njega izvadi keramičko saće koje se posebno čisti. Nakon što se keramičko saće očisti, ono se vraća u metalni okvir, koji se naknadno vari. Treba napomenuti da je ovaj var izuzetno fin i da nikako ne može da utiče na dalji rad filtera.
Drugi način je ispitivanje filtera sondom koja se ubacuje u njega kako bi se ispitalo koliko je filter zaprljan. Zatim se filter ubacuje u „kadu“ sa hemikalijama koje treba da rastvore naslage na saću. Onda je sledeća faza čišćenja filtera termička obrada kojom se sagorevaju sve nakupljene naslage na fileru. U zavisnosti od toga koji od ova dva načina odaberete razlikuje se cena čišćenja dpf filtera.